torsdag 26 februari 2015

Ofrivilligt barnlösa kändisar i Sverige som gjort IVF eller adopterat

OK, inte för att Fru Infertil egentligen är typen som hänfaller åt skvaller .....fffffffffffhahahahaHAHAHAHAhahaha..... oh... ursäkta... *samla sig*... men jag tycker ändå att det är sjukt sorgligt att den enda ofrivilligt barnlösa person i Sverige jag egentligen känt till är Klara Zimmergren, som kom ut i P1 Sommar 2012 med sitt program om barnlöshet, och kort därefter med boken Längtan bor i mina steg. Visst finns det fler? Som gjort IVF, adopterat, andra lösningar/ingen lösning? Och som berättat om det, i någon form? Dvs jag ska ju inte outa nån här, men det är väldigt skönt att inte vara helt ensam i världen, och kända personer kan göra så mycket för att vara med och bryta tabut - vem ska annars göra det?
Jag har förtvivlat googlat svar, men inte funnit en bra sammanställning, men så kom jag på svaret - låtom mig, Fru Infertil, till allas eder tjänst, genast sammanställda en sådan!

Here goes;
 Fru Infertils specialla lista över Ofrivilligt barnlösa kändisar i Sverige som gjort IVF eller adopterat

1. Klara Zimmergren och sambo, komiker och TV-personlighet i t ex Mia & Klara, SVT. Aktuell med Sommarprat i P1 2012 samt boken Längtan bor i mina steg. IVF och adoption.
2. Pernilla Andersson & Dregen, artister.  Pernilla här berättar i Mama. Dregen intervjuas i Karlavagnen P4. Dregen pratar i Sommar i P1 om erfarenheterna av IVF.
3. Marcus Birro, författare & Jonna Vantahalo, kulturarbetare, Jonna berättar i Mama. IVF
4. Charlie Söderberg, Lyxfällan och Andrea, berättar här i Aftonbladet Wendela. IVF
5. Jenny Strömstedt, journalist och programledare, berättar i RFSU:s Sexpodden. IVF.
6. Anna Mannheimer, reporter och Peter Apelgren. Adoption.
7. Jan Johansen, artist, och fru Pia. IVF.
8. David Batra, komiker, och fru Anna Kinberg Batra, politiker, här berättar Anna Kinberg Batra i Skavlan samt David i Sommar i P1.IVF. 
9. Sofia Källgren, artist och man - Sofia intervjuas i TV4 Nyhetsmorgon IVF.
10. Isabel Adrian, designer & Steve Angello, DJ, berättar i Mama om IVF.

4 kommentarer:

  1. David Batra o hans fru Anna Kinberg Batra. Han pratade också om det i sitt sommarprogram för rätt många år sen.

    SvaraRadera
  2. Tack Karin, det ska förstås med! Uppdaterat!

    SvaraRadera
  3. Dregen hade ju också ett sommarprat sommaren 2014 där han pratade om bland annat deras IVF resa & han var programledare för ett Karlavagnen i P4 för inte så längesen som enbart handlade om ofrivillig barnlöshet. Han gör det SÅ bra!

    Sofia Källgren och hennes make har också gjort IVF så henne tycker jag du ska lägga till på listan också =)

    SvaraRadera
  4. Tack för tips!! Uppdaterar genast!

    SvaraRadera