tisdag 8 augusti 2017

Alltings början

Hur känns det? Hur var det att se din man hålla honom första gången? Hur kändes det att möta hans blick?

De frågorna ställde min vän till mig,  dagen efter att mitt livs dröm äntligen blivit sann. 

Mitt svar var, helt spontant och från hjärtat: "Kära vän, fanns det ord till det skulle alla världens sånger redan vara skrivna."

Jag har alltid varit en kvinna av ord men nu har de flytt mig. Allt jag kan säga är att det har överträffat allt jag tänkt drömt längtat fantiserat velat och önskat. 

Han är här nu. Ingenting är sig likt och allt är som det ska. 

Vi stannar där för nu. Mitt livs kärlek ligger och smackar nosar myser och andas i min famn. 

Framme. Hemma. 

8 kommentarer:

  1. Åh, grattis!! Jag blir alldeles rörd och så otroligt glad för er skull ❤ kramar till hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh stort stort Grattis! ❤ Kan inte föreställa mig eran lycka.

    SvaraRadera
  4. Visst är det så, det finns inget i världen som kan förbereda en på känslostormen! Stort grattis, bara njut <3 /Ivf-knyttet

    SvaraRadera
  5. Det har varit så fint och givande att få följa er resa som lyckligt nog tagit er ända hit nu, hem, dit till det ni längtade och önskade. Min egen BF var beräknad 28e juli, så hela tiden har jag följt dig precis hack i häl och kunnat känna igen mig, och få ord på känslor som låg så nära det jag själv upplevde. Så stort tack för detta!!

    Vår fantastiska dotter föddes för några veckor sedan nu och minnena av barnlösheten börjar för min del sakta blekna och kännas allt mer fjärran. Men fortfarande klickar jag då och då på ttc- och ivf-bloggar, för att liksom nypa mig i armen och inse att det där ledsamma, hopplösa liksom ligger bakom mig nu!

    All lycka till dig och hela din familj!
    //Cavval

    SvaraRadera